Aquest web utilitza galetes ("cookies") pròpies i de tercers per millorar l'experiència de l'usuari. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Ok
Resum de l'Acta de la reunió de la Comissió Esportiva ACPP corresponent al mes de novembre de 2009
Ordre del dia Comissió Esportiva ACPP
Resum
de l’Acta de la reunió de Comissió Esportiva ACPP novembre-2009
1.- Cartes
rebudes
S’ha rebut una carta on s’explica el
fet de que un jugador va ser informat en un camp on hi havia una
competició social que s’havia previst un premi especial per realitzar
un forat en 1. El jugador va tenir la sort de poder fer aquest forat en 1 i al
arribar a entregar la targeta de joc, va ser informat de que eren dos els
jugadors que havien aconseguit el mateix a la mateixa competició. El
camp va decidir sortejar el regal previst entre els dos jugadors quan a
l’anunci de la competició no existia reglamentació sobre
aquest fet ni es preveia la possibilitat de que hi hagués més
d’un forat en 1.
La Comissió Esportiva no pot entrar a
valorar la forma d’adjudicar premis o altres elements en competicions
socials tot i que està en el seu dret de recomanar als camps que
absolutament totes les competicions socials han de tenir un Reglament que
reguli tots els aspectes de la competició.
La Comissió Esportiva
s’encarregarà de redactar un Reglament tipus per a competicions
socials i el posarà a disposició dels camps perquè aquests
el puguin modificar en funció de les seves necessitats i
característiques concretes de cada competició, així aquest
i altres aspectes quedaran recollits en un document que estarà publicat
al taulell d’anuncis de cada camp i per cada competició. Aquest
punt es lligarà amb la formació dels Comitès de
Competició que està previst començar a principis
d’any i encara que es tractin
de recomanacions als camps per reglamentar cadascun dels aspectes d’una
competició, si que es demanarà als camps que tinguin un Reglament
consultable pels jugadors de les competicions perquè una
competició sigui vàlida per modificar handicap.
2.- Preparació del
Reglament Interclubs Femení
S’està confeccionant conjuntament amb
el Comitè Femení el Reglament del Interclubs
Femení 2010 i es proposen a continuació les següents
modificacions respecte al Reglament de l’any 2009 un cop tractades a la
Comissió Esportiva:
Es limita la competició
a 48 equips participants amb preferència per aquells equips que ja
han participat a l’edició de l’any anterior.
Es preveu 6 jornades
de joc, 4 a la fase regular dividides en dues zones geogràfiques i
2 a la fase final forçant que es jugui una prova a cadascuna de les
dues zones geogràfiques.
Per facilitar que
puguin participar totes les jugadores que ho desitgin, de les 4 proves de
la fase regular 2 es jugaran en dissabte i 2 en diumenge, i de les 2
proves de la fase final 1 es jugarà en dissabte i 1 en diumenge.
Els empats que es
produeixin als equips a cada jornada de joc es tractaran
d’idèntica forma a la que s’utilitzi en el Campionat de
Catalunya per Equips.
A les últimes
dues proves jugaran un total de 24 equips exactament per d’aquesta
forma d’una banda realitzar sortides simultànies complertes i
d’altre banda eliminar l’absurd de classificar tots els equips
a les posicions més baixes de la taula de classificació.
Es modifica la
puntuació final de la competició perquè la fase
regular si es tingui en compte a la classificació final amb un
sistema que dona major importància a la fase final (66%) ila vegada iguala els resultats
aconseguits a la fase regular a les dues zones geogràfiques (33%). La
puntuació inicial de cada equip participant a la fase final
serà la puntuació que resultaria per obtenir en una prova la
posició assolida a la fase regular, d’aquesta forma els 2
equips millor classificats a cadascuna de les zones començaran a
jugar la fase final amb 150 punts acumulats, el 2 equips classificats en
2ª posició a cadascuna de les zones amb 140 punts, etc...
igualant d’aquesta forma la puntuació de ambdues zones. El
resultat final a la fase final de la competició serà per
tant el resultant de sumar la puntuació que prové de la
posició de classificació a la fase regular i les dues proves
que conformen la fase final.
Els equips estaran formats per totes les jugadores
que participin a cadascuna de les proves sempre que no hagin participat en
el Interclubs
Femení 2010 anteriorment amb un altre equip fins un màxim de
12 jugadores.
S’amplia el període d’entrenament
començant diumenge a les 14:00 de la setmana anterior i fins el divendres
de la setmana en que és juga una prova d’aquest campionat
podent les jugadores que ja estiguin notificades com a participants de la
prova entrenar en el camp on es disputi la prova per un preu màxim
de 10 euros en dia laborable per jugar 18 forats. Es
respectaran els preus i les ofertes de cada camp entre setmana si aquests
són inferiors a 10 euros. En
cas d’haver un campionat el preu serà el del campionat.
3.- Preparació Reglament Interclubs Juvenil
S’està confeccionant conjuntament amb
el Comitè Femení el Reglament del Interclubs
Juvenil 2010 i es proposen a continuació les següents modificacions
respecte al Reglament de l’any 2009 un cop tractades a la Comissió
Esportiva:
Es proposa mantenir
les mateixes categories del Rànquing (Benjamí,
Benjamí, Aleví, Infantil, Cadet i Júnior) però
per fer més atractiva la competició per equips que és
la que fa que s'aglutini un gran nombre de jugadors, es proposen tres
categories de joc:
Categoria
iniciació (Prebenjamí i
benjamí) igual que aquest any, 9 forats.
Categoria
competició (Aleví i infantil) 18 forats
Categoria supercompetició (Cadets i Juniors) 18 forats
D'aquesta forma es dona
continuïtat als cadets i júniors que fins ara és una franja
d'edat que troben que han de sortir de la competició.
Sempre un jugador
podrà jugar a l'equip de categoria superior del mateix club si ho
demana expressament per aquella jornada de joc podent a cada jornada de
joc únicament participar en una categoria de joc. El jugador
haurà de complir un requisit mínim de handicap:
handicap 18,4 per
un prebenjamí o benjamí que
vulgui jugar a categoria competició
handicap 13,4 per
un prebenjamí, benjamí,
aleví o infantil que vulgui jugar a categoria supercompetició
Només es
permetran caddies a categoria iniciació
amb independència de l'edat del jugador.
Es modificarà
l'horari límit per entregar les llistes de jugadors al dilluns de
la mateixa setmana que es juga a les 14:00, d'aquesta forma hi hauria
més marge per poder confeccionar les llistes amb els horaris de
sortida.
Respecte al sistema
de puntuació cal que la fase regular si puntuï d'alguna forma,
i s’utilitzarà el mateix model previst al Interclubs
femení. La puntuació inicial de cada equip
participant a la fase final serà la puntuació que resultaria
per obtenir en una prova la posició assolida a la fase regular,
d’aquesta forma els 2 equips millor classificats a cadascuna de les
zones començaran a jugar la fase final amb 150 punts acumulats, el
2 equips classificats en 2ª posició a cadascuna de les zones
amb 140 punts, etc... igualant d’aquesta forma la puntuació
de ambdues zones. El resultat final a la fase final de la
competició serà per tant el resultant de sumar la
puntuació que prové de la posició de
classificació a la fase regular i les dues proves que conformen la
fase final.
Els empats que es
produeixin als equips a cada jornada de joc es tractaran
d’idèntica forma a la que s’utilitzi en el Campionat de
Catalunya per Equips.