ACPP CIRCULAR 5/2005
XIè CAMPIONAT DE CATALUNYA
PER EQUIPS DE PITCH & PUTT
INTERCLUBS 2005
REGLAMENT
PARTICIPANTS
Podran participar tots els camps membres de l’Associació
Catalana de P&P que estiguin al corrent del pagament de les seves quotes
com a membres i no tinguin cap deute pendent de l’anterior edició del Campionat
Podran participar
també tots els ls Clubs Sense Camp en conveni amb l’ACPP que hagin sol·licitat
participar en la competició, hagin signat l´acord de col·laboració amb l´ACPP,
presentat tots els documents que se’ls hi requereixen i que estiguin al corrent
del pagament de les seves quotes com a membres i no tinguin cap deute pendent
de l’anterior edició del Campionat
Els camps membres de
l´ACPP tenen dret a presentar tres equips. Els clubs sense camp en conveni amb
l’ACPP tenen dret a presentar un equip.
Tots els equips caldrà que estiguin registrats en el registre
d’entitats esportives de la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat de
Catalunya com a clubs o que hagin presentat en el 2004 o inicis del 2005 la
documentació per a ser registrats com a clubs i estiguin pendents de resposta
per part de l’administració. S’accepteran aquells equips
que demostrin tenir alguns tràmits fets en els últims mesos amb l’objectiu de
ser registrats.
Per l’edició del 2005 es tindrà en compte la pre-inscripció
feta segons la circular de l’ACPP del 2004. Els equips pre-inscrits segons la
circular tenen assegurada plaça de participació. Els equips que s’hagin
pre-inscrit posteriorment seran acceptats en la competició si queden places
vacants i per estricte ordre d’arribada de les inscripcions.
COMITÈ D´ORGANITZACIÓ
I COMPETICIÓ
El Comitè de d’Organització i Competició
estarà format per un membre de l´ACPP, un responsable del camp on es jugui la
competició i un àrbitre designat per l’ACPP.
En cas d’absència d’un dels tres integrants el camp designarà un tercer
membre al Comitè de Competició.
Si el representant de l’ACPP considera que
el camp no està en condicions per disputar-se la prova, ho comunicarà a la
Comissió Esportiva qui decidirà sobre la celebració de la prova, el canvi de
dates o el canvi de seu.
DIVISIONS I ZONES
Hi haurà dues divisions, primera i segona.
La primera divisió l'any 2005 estarà
formada pels 18 equips. Per la segona divisió es divideix Catalunya en dues
zones (est i oest).
La primera divisió jugarà cinc proves i el
comput dels resultats d'aquestes 5 proves definirà la classificació final.
En la segona divisió els equips jugaran una
primera fase en la zona que estiguin enquadrats, i es classificaran per jugar
la final els tres primers equips de cada zona. La final es jugarà en el camp
neutral. Si un equip del camp que ha d'acollir la final es classifica per jugar
la final de segona es canviarà per un camp suplent. Es farà el canvi de seu
quantes vegades calgui per garantir la neutralitat.
En la primera fase es jugaran 18 forats per
camp.
La final de segona es jugaran18 forats.
Les divisions, zones, els camps i les dates
son les següents.
1ª Divisió
5 o 6 de
febrer Roc 3
5 o 6 de
març Sant Cebrià
2 o 3
d’abril Franciac
7 i 8 de
maig Badalona
4 o5 de
juny Solius
2ª Divisió Est
12 o 13 de
febrer Castelló d’Empúries
12 o 13 de
març Lloret Papalús
9 o 10
d’abril Teià
14 i 15 de
maig Viladrau
11 i 12 de
juny Tennis Mora
2ª Divisió Oest
12 o 13 de
febrer El Vendrell
12 i 13 de
març La Figuerola
9 i 10
d’abril Can Rafel
14 o 15 de
maig CanCuyàs
11 i 12 de
juny Sant Jaume
Final 2ª divisió 2 i 3 de juliol Solius
Final 2ª Divisió Sant Cebrià (Reserva)
Final 2ª Divisió Franciac (Reserva)
Als Clubs Sense Camp els distribuirà l´ACPP segons consideri
oportú per igualar al màxim el nombre d'equips participants a cada zona.
Tindran prioritat els equips que ja han jugat edicions anteriors.
La Comissió Esportiva de l´ACPP podrà modificar el camp de
joc en cas que consideri que l´escollit no ofereix les condicions necessàries
per organitzar la prova.
ASCENSOS I DESCENSOS PEL 2006
Els quatre últims equips classificats de primera divisió
segons la classificació final jugaran l'edició 2006 en la segona divisió. Se'ls
enquadrarà en la zona Est o Oest segons estigui localitzat el camp.
Els sis equips que juguin la final de segona divisió el 2004,
tres de l’Est i tres de l’Oest, jugaran a primera divisió el 2005. El motiu de
que pujin 6 i baixin quatre és el d’augmentar la primera divisió a 20 equips.
EQUIPS
Estaran formats per vuit jugadors. Quatre d´ells jugaran
individualment en la modalitat Medal Play Scratch, mentre que els altres quatre
participants jugaran en la modalitat Fourball Medal Play Scratch.
Només es podran inscriure per jugar aquesta competició els
jugadors que el dia 20 de gener (data límit d´inscripció ) tinguin un Handicap
de joc:
- 10 o inferior per equips de primera divisió
- 18.4 o inferior per equips de segona divisió
L’equip que no es presenti en alguna de les jornades no podrà
jugar l’edició del 2006 del Campionat i es considerarà falta greu dels seus
capitans.
MODALITAT DE JOC.
Es jugaran dues modalitats. Quatre integrants d´un equip
jugaran Medal Play Scratch i puntuen les tres millors targetes. Els altres
quatre jugadors participaran per parelles en la modalitat Fourball Medal Play
Scratch, puntuarà la millor parella.
La puntuació es farà a partir de la suma de cops totals dels
tres participants individuals que hagin fet un millor resultat més la parella
que hagi fet el millor resultat.
En el cas que un equip (per circumstàncies de desqualificació
o d´ incompareixença) puntuï menys de tres targetes individuals o cap fourball,
se li aplicaran 100 cops per targeta, fins a completar les tres individual més
la targeta Fourball.
Una vegada s´arribi a la final de segona, els quatre equips
començaran una nova classificació, sense que els resultats anteriors siguin
acumulables.
TANCAMENT D'INSCRIPCIONS.
S´ hauran de presentar les llistes de jugadors de l’equip
(via Fax o e-mail ) a l’ACPP abans del dia 15 de Gener, amb un màxim de 25
jugadors per equip.
En aquesta llista haurà de constar el nom del jugador i el nº
de llicència i opcionalment el nº de telèfon mòbil i e-mail.
Cada equip nomenarà un capità i un capità suplent i ho farà
constar a la llista. El capità o capità suplent serà la única persona de
contacte amb l’organització durant totes les proves del campionat. Hauran de
facilitar obligatòriament un e-mail i un telèfon mòbil de contacte.
INCORPORCIÓ DE
NOUS JUGADORS PER LES DUES DARRERES JORNADES
Si un equip vol inscriure nous jugadors (fins a un
màxim de 2) per les dues darreres jornades de la fase regular podrà fer arribar
un nou llistat amb les noves incorporacions abans del 22 d’abril.
No es permeten canvis d’equip de jugadors mentre es celebri
la competició.
NOTIFICACIÓ DELS EQUIPS.
Els diferents participants hauran de comunicar al camp
organitzador i a l'ACPP (Via Fax o Via E-Mail) el nom dels seus jugadors com a
molt tard el dimarts de la mateixa setmana que s´ha de disputar la prova, per
tal que pugui procedir a fer les targetes de joc. L´incompliment d´aquesta
norma significarà la impossibilitat de jugar, amb la conseqüent aplicació de
400 cops. Tots els equips tenen dret de presentar jugadors diferents dels
comunicats per tal de cobrir possibles baixes, en casos justificables sempre
dins la llista de 25 jugadors.
Els equips no podran comunicar els jugadors fins que no
s´hagi disputat el concurs anterior del Campionat de Catalunya per Equips.
CANVIS
D’ALINEACIÓ
Els equips des de la notificació dels components fins a la
celebració de la prova únicament podran canviar un jugador individual i una
parella. Caldrà presentar un justificant escrit per a fer més canvis. El comitè
de la prova valorarà la validesa del justificant i determinarà si és vàlid el
canvi.
Durant la setmana anterior compresa del dilluns al divendres
els jugadors que ja estiguin notificats com a participants de la prova podran
entrenar en el camp on es disputi la prova per un preu màxim de 10 euros en dia
laborable . Es respectaran els preus i les ofertes de cada camp entre setmana
si aquests són inferiors a 10 euros. En cas d’haver un campionat el preu serà
el del campionat.
HORARIS DE SORTIDA.
Es faran per estricte ordre de classificació.
El primer dia es jugarà per l´ordre de classificació final de
l´ Interclubs 2003 (els millors classificats al principi).
Els altres dies es jugarà per l´ordre de classificació
provisional del Campionat de Catalunya per Equips 2004 per ordre ascendent, és
a dir l'equip classificat en primera posició jugarà a primera hora.
En la darrera prova es jugarà per ordre descendent , els primers
classificats seran els últims en jugar.
Abans de la final de segona divisió l´ACPP farà una
classificació per fer els horaris de sortida. En aquesta classificació
s´agafaran les dues zones amb les corresponents classificacions. En sortirà una
basant-se en el nombre de cops. En cas d´empat en alguns dels llocs tenen
preferència els equips de la zona on menys puntuació hagi fet l'equip
guanyador; en cas de persistir l´empat tindrà preferència l'equip de la zona on
hi hagin participat més equips. A partir d'aquesta classificació es faran els
horaris de sortida amb ordre invers.
RECLAMACIONS.
Les reclamacions es faran al Comitè de cada prova abans que
es tanqui la prova. En cas de fer-se una reclamació posterior s´haurà de fer a
la Comissió Esportiva de l´ ACPP. La data màxima de presentació són 3 dies
després de celebrar-se la prova.
Una vegada la Comissió Esportiva hagi pres una decisió sobre
la reclamació, es podrà apel·lar a la Junta Directiva de l’ACPP en un plaç de
10 dies després de fer-se pública la decisió.
OBLIGACIONS DEL CAMP ORGANITZADOR.
Cada camp s´encarregarà
d’elaborar les targetes dels participants, l´ordre de sortida, el
control de les sortides, el control de l’entrega de targes, el comput de les
targes i la publicació de resultats.
El camp organitzador
facilitarà com a mínim una peça de fruita i un refresc per jugador.
El camp on es realitzi la prova haurà d'utilitzar
obligatòriament el programa informàtic de competicions de l'ACPP i enviar les
dades el mateix dia al servidor central.
Totes aquestes tasques així com el bon marcatge del camp i
les seves condicions seran supervisades per l´ACPP.
SANCIONS.
S´ aplicarà la normativa disciplinària de l'ACPP, a excepció
de qualsevol norma que l´ACPP pugui publicar en aquest reglament.
Per
tal d’evitar que un equip no es presenti a jugar un partit, l’equip que no es
presenti a jugar un partit d’una de les jornades, no podrà jugar l’edició del
2006 i es considerarà falta greu dels seus capitans.
(La Comissió Esportiva es reserva el dret de modificar algun
punt del Reglament o afegir algun annex, comunicant- ho públicament 15 dies
abans de la seva entrada en vigor).
REGLES I DESEMPATS.
En cas d´empat a la final de segona divisió s´agafaran les
targetes Fourball que no puntuïn; en cas de persistir l´empat, s´agafarà la
targeta Stroke play individual descartada, si continua l´empat s´agafaran les
targetes puntuables començant per el Fourball en ordre descendent En cas de
persistir, un jugador escollit per cada equip jugarien un Matx Play a "muerte
subita".
En cas d'empat a primera divisió s'agafaran els resultats de
la darrera prova, en cas de continuar l'empat de les dues, tres i quatre
darreres proves.
CLASSIFICACIONS I ORGANITZACIÓ DE FUTURS CAMPIONATS.
A més a més dels ascensos i descensos que aquí s'indiquen, en
cas de fer més divisions o ampliar les divisions actuals en properes edicions
del campionat, es tindrien en compte la classificació final de l'edició
anterior.
GREEN-FEE.
El preu de cada prova serà de 19 Euros per jugador. El preu
de la final de segona divisió serà de 19 Euros per jugador.
Cada equip de camp o club sense camp pagarà l'import dels 8
greenfees en cada prova, presenti o no els 8 jugadors .
TROFEUS.
El Club guanyador de
primera divisió podrà retenir el trofeu Josep Maria de Anzizu fins el final de la següent edició. Aquest
trofeu serà perpetu i no serà mai propietat de cap equip guanyador.
El Club guanyador de segona divisió podrà retenir el trofeu
fins el final de la següent edició. Aquest
trofeu serà perpetu i no serà mai propietat de cap equip guanyador.
Es lliurarà a un màxim de 12 jugadors de l'equip guanyador de
primera divisió un trofeu commemoratiu de l'edició.
Es lliurarà a un màxim de 12 jugadors de l'equip guanyador de
segona divisió un trofeu commemoratiu de l'edició.
El lliurament de trofeus es farà durant la celebració de la Nit del P&P 2004.
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||